31.08.2023
W dwudziestym pierwszym wieku przedsiębiorcy na różne sposoby starają się zdobyć uwagę potencjalnego klienta. Jednym z ciekawych narzędzi, które pozwalają na osiągnięcie tego celu, jest Infokiosk.
W dwudziestym pierwszym wieku przedsiębiorcy na różne sposoby starają się zdobyć uwagę potencjalnego klienta. Jednym z ciekawych narzędzi, które pozwalają na osiągnięcie tego celu, jest Infokiosk.
Artykuł Partnera
Czym są infokioski?
Infokioski* (w tym na przykład kioski informacyjne Magit) to mobilne urządzenia, które składają się z:
podstawy — może ona mieć postać cienkiej nóżki lub bardziej masywną formę,
pulpitu wyposażonego w panel — wyświetlacz LCD jest kluczowym elementem, ponieważ to właśnie na nim znajdują się informacje przeznaczone dla osób odwiedzających dany lokal.
Tak rozumiane Infokioski to element koncepcji określanej jako Digital Singage.
Potencjał tkwiący w infokioskach multimedialnych chętnie wykorzystują m.in. przedsiębiorcy — branża prowadzonej przez nich działalności biznesowej nie ma tu większego znaczenia, aczkolwiek nasza praktyka i doświadczenie pokazują, że szczególnie często stosuje się je w różnego rodzaju lokalach usługowych oraz handlowych (galerie, salony sprzedażowe, punkty oferujące usługi telekomunikacyjne, większe restauracje itp.).
Biznes to nie jedyny możliwy obszar, w którym Infokioski od firmy Magit znajdują zastosowanie. Oprócz tego korzysta się w nich coraz częściej również w urzędach państwowych. Nie będzie chyba przesadą stwierdzenie, że Infokioski to ważny element tego długofalowego procesu, jakim jest cyfryzacja administracji publicznej.
Skąd tak duża popularność Infokiosków?
Odpowiedź na pytanie jest bardzo prosta: ponieważ te nowoczesne, wygodne w obsłudze urządzenia stanowią swego rodzaju rewolucję, jeśli chodzi o sposób zdobywania oraz wymiany informacji przez odbiorców — w zależności od sytuacji są to najczęściej petenci oraz klienci (zarówno obecni, jak i potencjalni). Takie rozwiązanie może pojawić się na przykład w:
ośrodkach wypoczynkowych — w celu przedstawienia informacji o atrakcjach czekających na gości lub jako wirtualny recepcjonista do bezobsługowego hotelu,
centrach handlowych — lista sklepów znajdujących się na terenie danej galerii, godziny otwarcia lokali itp.,
restauracjach – kiosk samoobsługowy dla gastronomii, za pomocą którego składa się zamówienie,
urzędach — jest to dobry sposób na czytelne ukazanie informacji, gdzie można załatwić daną sprawę, czym zajmują się poszczególne jednostki organizacyjne w danej placówce itp.,
dworcach kolejowych, lotniskach — dzięki temu podróżujący mogą szybko pozyskać informacje niezbędne z punktu widzenia podróży (rozkłady jazdy, ceny biletów, lokalizacja hotelu czy miejsca postoju taksówek itp.).
Oczywiście, powyższa lista nie wyczerpuje wszystkich możliwości. Oto kolejne miejsca, w których można z powodzeniem zastosować Infokioski multimedialne:
banki,
restauracje,
muzea,
biblioteki,
kina,
teatry.
Jak widać, możliwości wykorzystania Infokiosków multimedialnych są naprawdę szerokie.
Infokioski służą jako system (platforma), dzięki któremu użytkownicy są w stanie z dużą łatwością znaleźć niezbędne informacje oraz wykonywać takie czynności jak np. zarezerwowanie miejsca w kolejce (już od lat dobrze sprawdza się to na przykład w urzędach czy przychodniach, które każdego dnia odwiedzają setki pacjentów/petentów).
Infokiosk multimedialny, czyli inwestycja w rozwój prowadzonego biznesu
Dlaczego warto zdecydować się na Infokiosk multimedialny? Cóż, warto rozważyć zakup tego urządzenia nie tylko z powodu wygody, jaką może przynieść ono klientom odwiedzającym daną placówkę (aczkolwiek naszym zdaniem jest to najważniejszy aspekt). Oprócz tego trzeba mieć bowiem na uwadze, że odpowiednio wykorzystany Infokiosk może stanowić cenne wsparcie również z punktu widzenia samych pracowników, usprawniając pracę wykonywaną przez personel zatrudniony w danym punkcie. Wreszcie, można dzięki temu ograniczyć koszty związane z zatrudnieniem pracowników recepcji (np.: wirtualny recepcjonista do bezobsługowego hotelu) itp.
Infokioski pomagają budować wizerunek przedsiębiorstwa. Takie działania jak właśnie postawienie Infokiosku w siedzibie firmy może sprawić, że klienci zaczną postrzegać dany podmiot jako nowoczesną firmę.
* Infokiosk jest znakiem towarowym produktów firmy Magit zarejestrowanym w Urzędzie Patentowym Rzeczpospolitej Polskiej.